Zašto biste trebali kupiti stanicu za punjenje električnih vozila?
Posjedovanje električnog vozila sasvim je drugačije iskustvo u usporedbi s posjedovanjem automobila s unutarnjim izgaranjem (ICE). Zbog ograničenog dometa i činjenice da nije lako i jeftino koristiti brzu punionicu, treba razmisliti o instaliranju osobne punionice u svojoj garaži. Zapravo, u većini zemalja EU prilično je skupo koristiti javne električne punionice. Cijena električne energije na javnom punjaču može biti s 300-400% povećanja u usporedbi s cijenom električne energije koju plaćate kod kuće (npr. u Norveškoj plaćate 0,12 eur/kwh kod kuće i gotovo 0,5 eur/kwh na javnom punjaču). Tako će se vaša privatna stanica za punjenje električnih vozila vrlo brzo isplatiti. Ali što je još važnije, smanjit ćete svoju zabrinutost za domet jer ćete se pobrinuti da svako jutro imate gotovo potpuno napunjenu bateriju u svom automobilu (imajte na umu da biste trebali napuniti samo do 80% kapaciteta baterije kako biste smanjili dugotrajnu degradaciju baterije).
Volci, amperi, kilovati i faze
Ako govorimo općenito, veći volti, amperi ili kilovati značit će više električne energije. Međutim, pri izračunavanju cijene stanice za punjenje električnih vozila treba razumjeti razlike između ovih pojmova.
Objašnjenje – Najbolje je razmišljati o voltima, amperima i kilovatima kao da pokrećete vodu umjesto struje:
• Volti u svijetu električne energije su kao pritisak vode u cijevi. Stanica za punjenje razine 2 koristit će utičnicu od 220-240 volti (poput utičnice za vaš hladnjak).
• Amperi mjere brzinu protoka. Možete razmišljati o promjeru vodovodne cijevi i volumenu vode koja izlazi iz cijevi u određenom trenutku. Većina stanica za punjenje električnih vozila daje 16 ili 32 A struje.
• Kilovati mjere koliko snage dobijete kada pomnožite volte (tlak) i ampere (volumen).
• Faze – Jednofazno napajanje ima jedan poseban valni ciklus dok; tri faze imaju tri različita valna ciklusa. Jedna faza zahtijeva jednu žicu za spajanje strujnog kruga; 3-fazni treba 3-žice. Monofazni napon je 230V, dok je trofazni napon 415V.
Na primjer, ako odaberete 16A, 220V x trofazni punjač, on će isporučiti 16x220x3=10,56kWh po satu u usporedbi sa 7kwh koji se može isporučiti po satu iz EV punionice s 32A i 220V (jedna faza). Imajte na umu da britanska električna mreža ne podržava trofaznu struju.
• Sve stanice za punjenje razine 2 koriste 220 – 240 volti, stoga su najvažniji parametri amperi i faze.
Savjet mreže CHRG
U slučaju da ćete stanicu za punjenje koristiti za vlastite potrebe, jednofazna stanica za punjenje od 7kw (32A) bit će dovoljna. Ako svoj EV parkirate 10 sati tijekom noći, napunit će čak i Tesla bateriju.
Međutim, u slučaju da razmišljate o dijeljenju svoje stanice za punjenje sa susjedom ili drugim vozačima električnih vozila, ne biste se trebali zadovoljiti s manje od 11 kW. Ili još bolje – odaberite stanicu za punjenje od 22kw. Isporučit će više električne energije tijekom istog vremena, čime će se osigurati bolja isplativost za vaše mjesto za punjenje.
Cijene stanica za punjenje EV
Cijena EV punionice može varirati ovisno o kvaliteti izrade, izlaznoj snazi, funkcionalnosti itd.
Oko 600 eura je cijena za najjeftiniji i najjednostavniji model. Međutim, modeli s 3G, 22kw izlazom, zaslonom i drugim dodatnim značajkama mogu povećati cijenu na gotovo 1500 eura. Također morate imati na umu troškove instalacije. Ovisno o zahtjevima za vašu instalaciju i cijeni usluge električara u vašem području, instalacija može početi od nekoliko stotina eura.
Srećom, napajanje pomoću stanice za punjenje jeftinije je od kupnje klasičnog goriva. Zapravo, možete uštedjeti nekoliko tisuća eura godišnje vozeći EV. S vremenom ćete moći nadoknaditi trošak stanice za punjenje, osobito ako svoje električno vozilo kombinirate s solarnom elektranom na krovu.