Kako broj električnih vozila na cestama raste, potražnja za infrastrukturom za punjenje električnih vozila nastavlja rasti. Ljudi posebno traže rješenja za brzo punjenje dok su u pokretu! Trgovci gorivom iskorištavaju ovaj trend jer se nalaze oko glavnih prometnica i privlače usluge od trgovina i restorana do kafića i autopraonica. Benzinske postaje sada instaliraju infrastrukturu za punjenje električnih vozila kako bi proširile svoje poslovanje privlačeći ekološki osviještene i imućne vozače električnih vozila koji ih možda općenito ne posjećuju.
Nije tajna da je industrija električnih vozila u procvatu, a prošle godine prodano je preko 10 milijuna električnih vozila. Prema podacima, predviđa se da će do 2030. broj električnih vozila poput automobila, kamiona, kombija i autobusa porasti na više od 240 milijuna.
Maloprodaja goriva i električna vozila nisu polarne suprotnosti onoliko koliko se čini. Dok električnim vozilima nije potreban plin za rad, benzinske postaje oko prometnica idealne su za postavljanje infrastrukture za punjenje električnih vozila.
Maloprodajni prodavači goriva koji razmišljaju o budućnosti sada ulaze u tržište električnih vozila i instaliraju stanice za punjenje istosmjerne struje velike snage kako bi se prilagodili novom pomaku na tržištu.
Benzinske postaje prilagođavaju se promjenjivom ponašanju kupaca
Maloprodajni sektor goriva neprestano se razvija kako bi se prilagodio tržištu i njegovim regulatornim promjenama. Benzinske postaje su praktično i korisno rješenje za gorivo automobila, a fokus je bio isključivo na točenju goriva. S vremenom su vlasnici benzinskih crpki shvatili potencijal svojih pristupačnih lokacija i počeli pružati pomoćne usluge kao što su lokali s hranom i trgovine. Na mnogim benzinskim postajama uvedene su i usluge pranja automobila, a nedavni trend punjenja električnih vozila također je dobio zamah.
Iako je maloprodaja goriva kamen temeljac modernog gospodarstva, ona je pod sve većim pritiskom kako godine prolaze. Zabrinutost za okoliš i prijelaz na električnu mobilnost smanjili su maloprodajnu potražnju goriva. ‘Nova električna mobilnost’ mogla bi uzrokovati ovo usporavanje, ali ironično, ovaj je pomak jedna od najvećih prilika za moderne benzinske postaje u 21. stoljeću.
Kako električna vozila zauzimaju sve više mjesta u zemljama i gradovima diljem svijeta, električna mobilnost je ‘nova normala’ kada je u pitanju prijevoz u sljedećih nekoliko desetljeća. Tri sektora koji su odgovorni za veliki rast električnih vozila su privatna osobna vozila, proizvođači originalne opreme (OEM) i poslovne flote.
Privatna putnička vozila
Građani su glavna pokretačka snaga prijelaza na električnu mobilnost. Prema IEA 2023 Global EV outlook, električna vozila i dodatna vozila s nultom emisijom mogli bi činiti 2/3 prodaje novih vozila do 2040. na razvijenim tržištima. Broj se može dodatno povećati sa suvremenim gospodarskim i političkim inicijativama međunarodnih vladinih tijela.
Glavni tehnološki razvoj koji omogućuje ovaj rast je dolazak brzog punjenja. Mnogi potencijalni vozači električnih vozila nisu sigurni oko pronalaženja brzih stanica za punjenje električnih vozila i navode “strah zbog dometa”. Ovo je jedna od glavnih prepreka koje odvraćaju ljude od električnih vozila. Međutim, s pojavom brzog punjenja, sada možete napuniti električno vozilo za nekoliko minuta, a ne sati. U gradovima i na autocestama pojavljuje se nekoliko mreža brzih punionica kako bi se riješili strahovi vozača da neće moći napuniti električno vozilo.
Poslovne flote
Kako su potrošači otvoreniji prema električnim vozilima, čak i vlade i tvrtke pojačavaju elektrifikaciju svojih voznih parkova. Bilo zbog pritiska potrošača, glasača ili dioničara, organizacije nastoje elektrificirati flote kako bi ispunile klimatska obećanja.
IKEA, UPS, Uber i Amazon najavili su elektrifikaciju voznog parka i pokušavaju proaktivno ispuniti svoje ciljeve smanjenja emisija i riješiti klimatsku krizu. Ovaj je trend ubrzao usvajanje električne mobilnosti u glavnoj populaciji stvaranjem mnogih rabljenih prilika, povećanjem dostupnosti s tvrtkama za iznajmljivanje i razvojem ekosustava tehničke podrške. U kombinaciji s postojećim trendovima u dijeljenju e-trgovine i gospodarstva, društvene promjene učinile su poslovne flote vitalnim dijelom ove tranzicije električne mobilnosti.
OEM – Proizvođači originalne opreme
Do 2025. proizvođači originalne opreme planiraju izbaciti 400 novih EV modela na tržište kako bi povećali proizvodnju EV. Ovo otvara put hitnoj potrebi za brzom infrastrukturom za punjenje električnih vozila. Uz porast električnih vozila za privatnu upotrebu, napredak elektrifikacije voznog parka i širenje OEM-a na infrastrukturu za punjenje električnih vozila iznijelo je na vidjelo goleme zahtjeve za infrastrukturom za punjenje.
Danas se čak i vlade usredotočuju na infrastrukturu za punjenje električnih vozila i preuzimaju značajne financijske obveze za njezin rast. Na primjer, u EU postoji cilj od 3 milijuna javnih punjačnica do kraja 2023., a to je dio Europskog zelenog plana.
Opet, u Ujedinjenom Kraljevstvu vlada podupire pokret za električna vozila i ulaže 1,6 milijardi funti kako bi se postigao cilj postavljanja 300.000 javnih punjača za električna vozila do 2030. godine.
Potaknuti sve većom potražnjom za stanicama za punjenje električnih vozila i državnim poticajima, očekuje se da će skup vrijednosti punjenja električnih vozila porasti u nebo. To daje priliku prodavačima goriva da ostanu ispred u poslovanju i osvoje rastuću potražnju kupaca.
DC punionice za trgovce gorivom
I u smislu tržišne pozicije i lokacije, trgovci gorivom u savršenoj su poziciji da iskoriste ovaj prijelaz na električnu mobilnost. S pojavom DC punjača velike snage na tržištu, punjenje EV-a može se obaviti stvarno brzo. Stanice za punjenje istosmjerne struje ili razine 3 mogu napuniti bateriju električnog vozila u roku od nekoliko minuta i brže od obične stanice za punjenje izmjenične struje. To omogućuje vozačima električnih vozila da brzo dopune gorivo prije dugog putovanja.
Nakon što započne uvođenje ovih punionica, to će povećati prijelaz na električnu mobilnost i pružiti trgovcima goriva na malo priliku da steknu više kupaca i ostanu ispred u poslovanju.
Zašto bi benzinske postaje sada trebale početi postavljati stanice za punjenje električnih vozila?
Kada postavljate stanice za punjenje električnih vozila, sigurno ćete privući imućne i nove kupce bez značajne lojalnosti robnoj marki, no ipak troše više, ostaju dulje i često se vraćaju. To može pomoći trgovcima goriva na malo da povećaju prihode i povećaju prodaju svojih usluga, kao što su trgovine i punionice za električna vozila.
Štoviše, prijelaz na električnu mobilnost dovodi do pojave neovisnih aktera poput operatera Charging Shopa i OEM-ova (koji proizvode vozila). Oba ova glumca natječu se za dio kolača. U isto vrijeme, prodavci goriva koji razmišljaju o budućnosti usredotočuju se na ulaganje u infrastrukturu za punjenje električnih vozila danas kako bi konsolidirali svoju poziciju u mobilnosti ekosustava sutrašnjice.